Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Zdravá výživa > Jak si užít sladké i při keto dietě

Jak si užít sladké i při keto dietě

29.8.2019 / Rubrika: Zdravá výživa

Ketogenní strava povoluje jen určité množství sacharidů. I s tímto omezením lze však keto dietu prožít bez většího strádání. V článku vám přinášíme tipy, jak si můžete vychutnat chutná sladká jídla, aniž byste vystoupili z ketózy.

Na trhu existuje spousta potravin se snížením počtem sacharidů - třeba potraviny pro diabetiky či pro děti. Kromě toho se stále rozšiřuje nabídka speciálních potravin, vytvořených pro účely dodržování keto diety a obsahují tak naprosté minimum sacharidů. Na internetu jsou už běžně k dostání různé keto tyčinky, čokolády, pudinky, kaše nebo keto verze oblíbené nutelly.

Počítejte si pečlivě denní příjem sacharidů

Pokud vás honí mlsná a vy nemáte k dispozici nic se sníženým obsahem sacharidů, můžete si dopřát i klasické sladkosti. Trik je však v tom znát míru. Zjistěte si množství sacharidů, obsažené v dané cukrovince, a spočtěte si, kolik z ní si můžete dát, aniž byste překročili denní příjem sacharidů.

Nezapomeňte však na to, že v průběhu dne budete konzumovat také další potraviny, které sice mají nízký obsah sacharidů, avšak společně s vaším „zhřešením“ už může hrozit překročení povoleného denního příjmu sacharidů.

Zaměřte se na ovoce

Některé druhy ovoce, jako banány či tropické ovoce, mají vysoký obsah sacharidů, takže pro keto dietu nejsou moc vhodné. Oproti tomu bobulové ovoce (maliny, borůvky, ostružiny a jahody) má sacharidů poměrně málo. V první fázi, kdy je dieta nejpřísnější, byste si je měli odpustit, nicméně v dalších fázích je již můžete do svého jídelníčku zařadit.

Z ovoce vytvoříte také chutné dezerty anebo se můžete v letních dnech zchladit domácí ovocnou zmrzlinou. Tu si snadno vyrobíte rozmixováním vybraného ovoce s vodou, šlehačkou, jogurtem či tvarohem. Skvělou chuť vaší zmrzlině dodá také mandlové nebo kokosové mléko.

Zkuste keto smoothies

Sladkou chuť i vůni si můžete dopřát i díky nápojům. Receptů na smoothies je nepřeberné množství, ale můžete si vymyslet i vlastní recepturu. Což takhle smíchat bobulové ovoce se zeleninou? Skvěle chutná například špenát a jiné listové saláty. Pro krémovější konzistenci můžete přidat avokádo.

Přírodní sladidla

Cukr nahradíte snadno s pomocí čekankového sirupu nebo maltitol. Alternativou může být i sladidlo erythritol, které je sice sladké (dosahuje 60-70% sladkosti klasického cukru), ale díky svému rychlému absorbování do střev se nestihne štěpit a dostat do krve. Nezvedá tedy hladinu inzulinu ani glykemický index. Mimo to obsahuje pouhých 0,2 g kcal na 1 gram, a je tedy prakticky bez energetické hodnoty. Dobrou zprávou je také to, že erythritol svým složením nepodporuje tvorbu zubního kazu.

Pozor však na zkonzumované množství. Kvůli svému přímému absorbování do střev může při zvýšené konzumaci způsobit průjem.

Keto náhrady

Kromě cukru můžete nahradit i další nezdravé potraviny. Jak na to?

Vyměňte klasickou mouku za mandlovou či jinou ořechovou mouku. Při přípravě palačinek lze mouku nahradit proteinem. I pudink můžete vyrobit bez škrobu díky smíchání avokáda a kakaa. Ovoce, které není vhodné, nahraďte bobulovitým ovocem. Mléčnou čokoládu vyměňte za kvalitní s vysokým obsahem kakaa.

Připravit si můžete také některý ze čtyř keto dezertů, o kterých jsme již psali www.keto-hubnuti.cz/4-skvele-keto-dezerty/.

Další články z rubriky
Kolik šálků kávy si bez obav dopřát?

Kolik šálků kávy si bez obav dopřát?

6.1.2021 / Rubrika: Zdravá výživa
Na světě se vypije více než 2 miliardy šálků kávy denně. Je ale káva zdraví prospěšná, nebo nikoliv? Kolik šálků denně si bez obav dopřát? A proč k přípravě kávy raději použít french press než kávovar?
Bílé skvrny na nehtech

Bílé skvrny na nehtech

17.1.2020 / Rubrika: Zdravá výživa
Bílé skvrny na nehtové ploténce způsobují drobné vzduchové bublinky uvízlé v nehtové ploténce. Obvykle jde o následek poranění nehtového lůžka. Může pomoci zinek a vápník.
Další články z rubriky Zdravá výživa...
Aktuálně v diskusích
včera12:36
4 reakcí

Umělé mléko

Moc děkuji všem za doporučení :) Je pravda, že mě mamka taky dávala Sunar, když jsem byla malá :) Hned pro něj skočím do lékárny :)

Marta
22.1.20:35
34 reakcí

Zdravé hubnutí

Mouku je snadné podle mě nahradit :). Buď seženeš něco ve zdravé výživě nebo pokud chceš něco spešl, co je opravdu chuťově dobré, tak se podívej ne... (zkráceno)

Inna
27.12.21:20
81 reakcí

Probiotika

Mrkni na tu gigalékárnu a na probitika Terezia, ty jsou dobré

Anonym
19.12.11:53
4 reakcí

Hraška

Nenadýmá, obsahuje sice hrách, ale loupaný … tzn nejsou tam ty slupky které právě nadýmají

Lenka
21.11.22:48
5 reakcí

vitaminy v zimě

Dokonalý zdroj zdraví prospěšných látek je Světelný kořen, tato zelenina je oblíbená zejména v Německu a Švýcarsku. Zajímavé je, že po sklizni vydrží... (zkráceno)

Vladimír
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.