Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Filosofie zdraví > Jak získat víc energie, když nesvítí sluníčko?

Jak získat víc energie, když nesvítí sluníčko?

25.2.2022 / Rubrika: Filosofie zdraví

V zimních měsících se člověk může cítit všelijak, jen ne nabitý energií. Může za to nedostatek slunečních paprsků, ponurá atmosféra i chladné počasí, které nahrává nedostatku pobytu na čerstvém vzduchu. Chcete to změnit a cítit se dobře i v zimě? Vyzkoušejte následující tipy pro doplnění energie i lepší náladu!

V zimě spíme víc

V zimních měsících je nedostatek slunečního světla. Přichází tak zimní únava – tělo nemá optimální množství vitaminu D, který dodává právě sluneční svit. Nedostatek tohoto důležitého vitaminu pro lidské tělo může způsobovat bolesti kostí i svalů a také zvýšenou únavu či psychické potíže.

Také šero a brzká tma má negativní vliv na psychiku i množství energie. Vlivem nedostatku přirozeného denního světla je organismus zmatený a může vylučovat spánkový hormon i mimo klasickou dobu spánku. To má za následek ospalost a pospávání přes den, a naopak nespavost v nočních hodinách. Za větší únavou také stojí přirozené biologické hodiny; je totiž možné, že zimní únava a vyšší příjem kalorií je v zimních měsících u člověka přirozený.

Spánková hygiena

Základem dostatečného odpočinku a relaxace je samozřejmě spánek. Ten je ale nutné i v zimě dávkovat v optimální délce i ve správnou denní dobu. Lepší a kvalitnější spánek vám přinese pravidelný spánkový režim a spánková hygiena. Stačí dodržet několik pravidel, která vám pomohou lépe usnout:

  • choďte spát ve stejný čas

  • vyvarujte se alkoholu, velkému množství kofeinu a nikotinu

  • omezte modré světlo. Vypněte televizi, mobilní telefon a elektroniku, která by vás rušila při usínání

  • ke spánku potřebujete mít vyvětranou místnost a optimální teplotu, aby vám nebylo moc horko, ani zima. V přetopených místnostech se špatně spí

  • vyvarujte se těžkých, mastných, sladkých a obecně vysokokalorických jídel před spaním

Vyrazte na hory

Pro nabytí energie v zimě je potřeba nejen pravidelně spát, ale také se věnovat sportovním aktivitám, které vám přinesou radost a pozitivní myšlení. Než se potit v posilovně je lepší vyrazit na hory a užít si zábavu při lyžování, sáňkování nebo na horských túrách.

Při lyžování se nejen protáhnete, ale také pokocháte zasněženou krajinou. Horská túra vám doplní energii a rovněž posezení s přáteli ve vyhřáté chatě vás nabije dobrou náladou. Budete se cítit šťastní a zimní splín vás nedostane. Zimní pobyt na horách je o něco náročnější než v létě, ale stojí to za to.

 

Odpočinek ve wellness

Wellness je skvělý způsob, jak načerpat energii a odpočinout si. Nejen fyzicky, ale i po duševní stránce. Můžete si zajít například na masáž, do sauny, do solné jeskyně, infrasauny nebo na peeling, či do parní lázně.

Vyzkoušejte i neobvyklé druhy masáží, které vaše tělo uvolní a prohřejí; například masáž lávovými kameny nebo baňkování. Výborné jsou léčivé koupele s bylinkami či bahnem nebo relax na lehátku s kyslíkovou maskou.

Také thajské masáže jsou skvělým způsobem, jak se uvolnit. Zkušený masér vaše tělo protáhne a budete se cítit svěží. Masáže ocení obzvláště lidé se sedavým zaměstnáním, a z toho plynoucími problémy se zády nebo ztuhlými svaly.

Další příjemnou záležitostí každé wellness zóny je sauna. Neomezujte se pouze na „finskou klasiku“. Vyzkoušejte saunu s bylinkami, medem, biosaunu, infrasaunu, tropickou, parní nebo kouřovou. Má mnoho zdravotních výhod, osvěžuje, zlepšuje imunitu a také napomáhá hubnutí. Pravidelné saunování zmírňuje i bolesti svalů a kloubů.

Červené světlo

Červené světlo účinně prohřívá svaly až 4 centimetry pod povrchem pokožky. Příjemné teplo poskytne jejich uvolnění, ale také zlepšuje psychický stav, pomáhá při regeneraci a dosažení lepšího sportovního výkonu nebo zlepšuje stav pokožky, brání vzniku akné a napomáhá předcházet vzniku celulitidy.

Červené světlo si můžete užít díky speciálním panelům a lampám nebo v infrasauně.

 

Další články z rubriky
Spíte opravdu zdravě?

Spíte opravdu zdravě?

3.6.2022 / Rubrika: Filosofie zdraví
Během spánku naše tělo regeneruje a sbírá síly na další den. To, jak se vyspíme, má vliv na naši energii a náladu. Bojujete už delší dobu s tím, že se nemůžete pořádně vyspat a ranní probuzení po zazvonění budíku je pro vás za trest? Poradíme vám, jak si spánek díky jednoduchým pravidlům vylepšit.
Na jakou světovou stranu orientovat ložnici

Na jakou světovou stranu orientovat ložnici

6.4.2022 / Rubrika: Filosofie zdraví
Pokud žijete v bytě, je jeho orientace ke světovým stranám dána umístěním v domě. Ve starších budovách se často setkáte s takovou orientací bytu, kdy okna ložnice a obýváku směřují do ulice a to bez ohledu na světové strany. Okna koupelny, kuchyně a balkon pak směřují do vnitrobloku. Bloky domů tvoří nepravidelné čtverce, což způsobuje to, že byty jsou tak trochu náhodně orientovány na všechny světové strany.
Další články z rubriky Filosofie zdraví...
Aktuálně v diskusích
včera13:55
3 reakcí

Čištění uší

Souhlasím, taky ho kupujeme, je výborný benu.cz/vaxol-usni-spray-10ml

Alena
27.11.22:55
32 reakcí

Nespavost

Bude mi stačit to jedno balení nebo je potřeba jich vybrat víc než na to tělo začně reagovat?

Tereza
27.11.21:36
22 reakcí

Pole dance

Co se mě týče tak mám s tím jak se oblečení odtud snáší s potem skvělou zkušenost. Oblečení je z elastanu s lycrou takže když se zapotím tak oblečení... (zkráceno)

Renata
27.11.20:16
62 reakcí

Dárek pro přítelkyni

Mám z dragonfly tři sportovní podprsenky, pořízené letos. Se všemi jsem nejvíc spokojená

Zuzka
26.11.15:24
12 reakcí

Sportovní menstruační legíny

Aleno taky moc ráda objednávám oblečení dragonfly, teď mají super slevy:-)

Tamara
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.