Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Filosofie zdraví > Desatero rad při potížích se spánkem

Desatero rad při potížích se spánkem

6.1.2013 / Rubrika: Filosofie zdraví
  1. Nepijte kávu, černý či zelený čaj, kolu nebo různé energetické nápoje od pozdního odpoledne (nejlépe 4 - 6 hodin před ulehnutím) a omezte je i přes den.
  2. Vynechte večer těžká jídla, poslední jídlo zařaďte 3 - 4 hodiny před ulehnutím.
  3. Po večeři neřešte důležité věci, které by vás mohly rozrušit. Snažte se relaxovat příjemnou činností.
  4. Lehká procházka po večeři pomůže, naopak cvičení 3 - 4 hodiny před ulehnutím může spánek narušit. Přesuňte tyto aktivity před večeři.
  5. Nepijte večer alkohol, zhoršuje kvalitu spánku.
  6. Nekuřte, zvláště ne před usnutím a v době nočních probuzení. Nikotin povzbuzuje.
  7. Postel i ložnici užívejte pouze ke spánku a sexuálnímu životu. Odstraňte z ložnice televizi, v posteli nejezte, nečtěte si ani neodpočívejte.
  8. Uléhejte a vstávejte každý den (i o víkendu) ve stejnou dobu.
  9. Omezte pobyt v posteli na nezbytně nutnou dobu. V posteli se zbytečně nepřevalujte, nemá sloužit k přemýšlení.
  10. Ložnice by měla být tichá a zatemněná, pro spánek zajistěte také vhodnou teplotu, nejlépe 18 - 20 stupňů Celsia. Zdroj: Centrum pro poruchy spánku a bdění, Neurologická klinika 1. LF UK a VFN

    zdroj: ihned
Další články z rubriky
Ergonomie práce doma i v kanceláři

Ergonomie práce doma i v kanceláři

20.4.2021 / Rubrika: Filosofie zdraví
V České republice je vysoké procento zaměstnanců, kteří mají sedavé zaměstnání a do budoucna tomu nejspíše nebude jinak. Přistupujte ke svému tělu zodpovědně, dopřejte mu k práci kvalitní vybavení a dostatek odpočinku.
Co je spánek?

Co je spánek?

13.2.2017 / Rubrika: Filosofie zdraví
Spánek je odpradávna považován za něco mimořádně důležitého a rozhodujícího. Dodnes se říká „vyspíme se na to“ nebo „ráno je moudřejší večera“. Mnoho lidí věří, že ve spánku nás může ledacos dobrého napadnout a spasit nás. Spánek je neoddělitelnou a nutnou součástí života každého člověka.
Další články z rubriky Filosofie zdraví...
Aktuálně v diskusích
3.12.19:04
1 reakcí

Pole dance

Ahoj, našla bych tady někoho stejně zapáleného pro pole dance, jako jsem já ? Je to už půl roku, co pravidelně chodím na tréninky a chtěla bych si... (zkráceno)

Eliška
3.12.13:53
11 reakcí

Výbava pro psa

Ahoj, chtěla bych se zeptat... Jak odčervujete psa?

Jindra
30.11.11:24
5 reakcí

Zjištění dna

Když ti dorazí ta sada, tak si ji rozbalíš a pak se stačí držet návodu, všechno tam máš krok po kroku napsané. Sadu pak zabalíš, pošleš zpátky a... (zkráceno)

Sandra
30.11.11:06
8 reakcí

Testy DNA

Přijde ti sada na testování a stačí se pak jenon držet návodu, nic těžkého to není. Jde pouze o výtěr z pusy :)

Radka
28.11.17:05
3 reakcí

Detox organismu

ostropestřec z naturevia je na detox nejlepší na světe

Blondka
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.