Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Filosofie zdraví > Desatero rad při potížích se spánkem

Desatero rad při potížích se spánkem

6.1.2013 / Rubrika: Filosofie zdraví
  1. Nepijte kávu, černý či zelený čaj, kolu nebo různé energetické nápoje od pozdního odpoledne (nejlépe 4 - 6 hodin před ulehnutím) a omezte je i přes den.
  2. Vynechte večer těžká jídla, poslední jídlo zařaďte 3 - 4 hodiny před ulehnutím.
  3. Po večeři neřešte důležité věci, které by vás mohly rozrušit. Snažte se relaxovat příjemnou činností.
  4. Lehká procházka po večeři pomůže, naopak cvičení 3 - 4 hodiny před ulehnutím může spánek narušit. Přesuňte tyto aktivity před večeři.
  5. Nepijte večer alkohol, zhoršuje kvalitu spánku.
  6. Nekuřte, zvláště ne před usnutím a v době nočních probuzení. Nikotin povzbuzuje.
  7. Postel i ložnici užívejte pouze ke spánku a sexuálnímu životu. Odstraňte z ložnice televizi, v posteli nejezte, nečtěte si ani neodpočívejte.
  8. Uléhejte a vstávejte každý den (i o víkendu) ve stejnou dobu.
  9. Omezte pobyt v posteli na nezbytně nutnou dobu. V posteli se zbytečně nepřevalujte, nemá sloužit k přemýšlení.
  10. Ložnice by měla být tichá a zatemněná, pro spánek zajistěte také vhodnou teplotu, nejlépe 18 - 20 stupňů Celsia. Zdroj: Centrum pro poruchy spánku a bdění, Neurologická klinika 1. LF UK a VFN

    zdroj: ihned
Další články z rubriky
Co je spánek?

Co je spánek?

13.2.2017 / Rubrika: Filosofie zdraví
Spánek je odpradávna považován za něco mimořádně důležitého a rozhodujícího. Dodnes se říká „vyspíme se na to“ nebo „ráno je moudřejší večera“. Mnoho lidí věří, že ve spánku nás může ledacos dobrého napadnout a spasit nás. Spánek je neoddělitelnou a nutnou součástí života každého člověka.
Kortizol – hormon stresu

Kortizol – hormon stresu

23.1.2017 / Rubrika: Filosofie zdraví
Kortizol patří mezi stresové hormony. Nadměrné vyplavování kortizolu způsobuje téměř všechny civilizační problémy – od obezity, deprese, vředů a pálení žáhy, až po srdečně-cévní problémy, komplexní oslabení imunity, impotenci, potraty a neplodnost. Přestože jeho deriváty mají využití jako součást léčiv např. proti alergii, kortizol je zabiják č.1. moderního uspěchaného člověka.
Další články z rubriky Filosofie zdraví...
Aktuálně v diskusích
včera22:23
5 reakcí

Batoh pro syna

Dobrý večer, dcerka batoh Beckmann má a za mě můžu značku vřele doporučit - je to norská značka a batoh je opravdu hodně lehký, má ergonomicky... (zkráceno)

Romana
7.1.16:41
4 reakcí

Výroba šperků

Zajímala by mě hlavně výroba z fimo hmoty. Zejména teda náušnice, ty se mi líbí nejvíc a nepřijde mi to právě ani tak složité akorát jsem s fimo... (zkráceno)

Alča
11.12.16:20
43 reakcí

Laserová operace očí, oční klinika Horní Počernice

Měla jsem už několik lékařů přes oči a v horních počernicích se mě zatím ujali nejlíp, díky moc, ráda se vracím.   

Jana
28.11.22:12
19 reakcí

Nadměrné maštění vlasů

mám klipy z hotstyle, protože mam jemne vlasy, takže jsem jim takhle dodala objem a vlasy si pravidelne hydratuji kokosovym a arganovym olejem. Dávám... (zkráceno)

Anonym
27.11.20:49
5 reakcí

Snowboardový komplet

Zdravím, taky jsem se na stránky e-shopu Boardmania mrkla a mají zrovna Black Friday a slušné slevy :) Díky za doporučení - objednala jsem si komplet... (zkráceno)

Marta
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.