Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Filosofie zdraví > Desatero rad při potížích se spánkem

Desatero rad při potížích se spánkem

6.1.2013 / Rubrika: Filosofie zdraví
  1. Nepijte kávu, černý či zelený čaj, kolu nebo různé energetické nápoje od pozdního odpoledne (nejlépe 4 - 6 hodin před ulehnutím) a omezte je i přes den.
  2. Vynechte večer těžká jídla, poslední jídlo zařaďte 3 - 4 hodiny před ulehnutím.
  3. Po večeři neřešte důležité věci, které by vás mohly rozrušit. Snažte se relaxovat příjemnou činností.
  4. Lehká procházka po večeři pomůže, naopak cvičení 3 - 4 hodiny před ulehnutím může spánek narušit. Přesuňte tyto aktivity před večeři.
  5. Nepijte večer alkohol, zhoršuje kvalitu spánku.
  6. Nekuřte, zvláště ne před usnutím a v době nočních probuzení. Nikotin povzbuzuje.
  7. Postel i ložnici užívejte pouze ke spánku a sexuálnímu životu. Odstraňte z ložnice televizi, v posteli nejezte, nečtěte si ani neodpočívejte.
  8. Uléhejte a vstávejte každý den (i o víkendu) ve stejnou dobu.
  9. Omezte pobyt v posteli na nezbytně nutnou dobu. V posteli se zbytečně nepřevalujte, nemá sloužit k přemýšlení.
  10. Ložnice by měla být tichá a zatemněná, pro spánek zajistěte také vhodnou teplotu, nejlépe 18 - 20 stupňů Celsia. Zdroj: Centrum pro poruchy spánku a bdění, Neurologická klinika 1. LF UK a VFN

    zdroj: ihned
Další články z rubriky
Co je spánek?

Co je spánek?

13.2.2017 / Rubrika: Filosofie zdraví
Spánek je odpradávna považován za něco mimořádně důležitého a rozhodujícího. Dodnes se říká „vyspíme se na to“ nebo „ráno je moudřejší večera“. Mnoho lidí věří, že ve spánku nás může ledacos dobrého napadnout a spasit nás. Spánek je neoddělitelnou a nutnou součástí života každého člověka.
Kortizol – hormon stresu

Kortizol – hormon stresu

23.1.2017 / Rubrika: Filosofie zdraví
Kortizol patří mezi stresové hormony. Nadměrné vyplavování kortizolu způsobuje téměř všechny civilizační problémy – od obezity, deprese, vředů a pálení žáhy, až po srdečně-cévní problémy, komplexní oslabení imunity, impotenci, potraty a neplodnost. Přestože jeho deriváty mají využití jako součást léčiv např. proti alergii, kortizol je zabiják č.1. moderního uspěchaného člověka.
Další články z rubriky Filosofie zdraví...
Aktuálně v diskusích
22.5.13:47
39 reakcí

Laserová operace očí, oční klinika Horní Počernice

Mám zde kontroly zraku jednou do roka. Sestry jsou občas nemluvný, ale jinak doktor a prostředí(myslím tím ty přístroje atp..)tak to je super.

anonym
2.5.14:11
12 reakcí

Osvěžovače do bytu

Svíčky jsou super, ale nevydrží tak dlouho vonět, takže je vyloženě pálím jenom když máme návštěvu jinak na celodenní provonění bytů máme ten... (zkráceno)

Simona
8.4.21:04
21 reakcí

GrandOptical zkušenosti

Chodím na přeměření zraku jen do tohodle podniku, jsou tu OK. A výběr obrouček jsem jinde takhle široký neviděl.

Anonym
2.4.10:03
11 reakcí

Vložky do bot

Měla jsem bolesti plosek a pálení nohou ze spodu při chůzi,tajsem si nechala vyrobit vložky do bot dmdynamics.A jsem spokojená.

Milada
24.3.15:14
5 reakcí

chytrá domácnost

Jinak teda musím říct, že jsem nakoupila na domacivinoteky.cz a tento shop mohu jedině doporučit. Super komunikace a hlavne teda ocenuju, že prodejce... (zkráceno)

Jitula
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.