Pro správné fungování tohoto webu využíváme soubory cookies. Budete-li pokračovat v jeho prohlížení, souhlasíte s používáním souborů cookies.Pokračovat Více informací    
AbecedaZdraví.cz > Zdravá výživa > Dýňová semínka a jejich pozitivní účinky

Dýňová semínka a jejich pozitivní účinky

30.1.2017 / Rubrika: Zdravá výživa

 

Různé průzkumy naznačují, že semínka dýně mohou řešit problémy s prostatou. Přesněji tuto schopnost má prokazatelně výtažek, který se ze semínek dostává. Vedou se neustále debaty, jestli je v lidských silách sníst dostatečné množství semen, aby člověk získal podobný efekt jako z koncentrátu, ale odpověď není úplně jasná, protože vstupují i faktory jako například dlouhodobá konzumace. Jasné je to, že z hlediska prevence problémů s prostatou jsou zdravá. A to i proto, že obsahují omega-3 kyseliny, zinek a karotenoidy, jejichž pozitivní účinky jsou nezpochybnitelné.

 

Prostata není jediný zdravotní problém, který dýňová semínka pomáhají řešit a nebo přesněji, kde fungují jako prevence. Je prokázána i jejich schopnost zmenšit riziko osteoporózy u starších žen a také mužů. Ženy s takovým problémem po menopauze obecně počítají, ale u mužů jde o nemoc, která se většinou neoprávněně podceňuje. Dýně preventivně působí proti „řídnutí kostí“ právě díky výše uvedenému zvýšenému obsahu zinku. S kostmi jsou spřízněné i klouby a pokusy na zvířatech naznačují, že sice onemocnění kloubů dýňová semínka přímo asi vyléčit nemohou, ale jsou schopná zmírnit různé bolestivé reakce organismu.  A pravděpodobně se jim i daří zpomalovat či i možná zastavovat některé degenerativní procesy. Připisují se jim také pozitivní účinky při různých zánětech kůže a sliznic a také při potížích s přesušenou pokožkou.

 

Obecně jsou dýňová semínka zdrojem mnoha zdraví prospěšných látek. Několik je uvedeno již výše, ale to není všechno. Najdeme zde také mangan, hořčík, železo a měď. Abychom získali denní dávku, která je pro organismus ideální, stačilo by sníst půl skleničky až sklenku semen. To je ale samozřejmě zbytečné, protože minerály se nachází i v jiných potravinách a dýní jen zaručíme našemu tělu stálý přísun potřebného. Lidé, kteří mají problémy s vysokým cholesterolem a nebo ti, kteří holdují potravinám, které jeho úroveň zvyšují, určitě by měly semínkům věnovat pozornost též. Obsahují totiž fytosteroly neboli rostlinné steroly, které jsou schopny snižovat absorpci cholesterolu.

 

Dýňová semínka můžeme konzumovat jen tak, ale je možné je přidávat také do různých pokrmů. Vhodné jsou v pečivech a koláčích, můžeme je také používat jako posyp na různé sladkosti nebo do salátů. Rozhodně bychom je neměli pražit – tedy pokud je chceme jíst pro zdraví a ne jen jako mls. To samé se konec konců týká nasolené pochutiny, tou zdraví příliš neprospějeme, přesněji to pozitivní vyrušíme negativním.

 

Dýňová jadérka (semínka) – účinky zdraví

  • Ochrana buněk před rakovinným bujením a působením volných radikálů
  • Prevence rakoviny
  • Detoxikační účinky
  • Antiseptické účinky – protizánětlivé
  • Snižují vysoký krevní tlak
  • Snižují vysoký cholesterol
  • Prevence kardiovaskulárních onemocnění
  • Doplňují dobrý tuk do organismu
  • Močopudný účinek – odvodňuje nadbytečnou vodu
  • Pročišťují ledviny a močové cesty
  • Zlepšuje trávení – podporuje tvorbu žaludečních šťáv
  • Podporují pravidelné vyprazdňování
  • Přírodní antidepresivum – zlepšuje náladu
  • Udržuje zdravý nervový systém
Další články z rubriky
Fakta a mýty o kávě

Fakta a mýty o kávě

27.3.2017 / Rubrika: Zdravá výživa
Nastalo jaro a stejně jako na podzim se může potýkat s únavou. Tělo probudíme například sportem nebo sprchováním střídavě teplou a studenou vodou. Potřebnou energii nám ale mohou dodat i nealkoholické nápoje nebo káva, a to díky kofeinu. Kofein patří mezi absolutně bezpečné a také nejdůkladněji zkoumané potravinové složky na světě. O jeho účincích na lidské tělo však přesto koluje mnoho omylů.
Recept na domácí Cheesecake

Recept na domácí Cheesecake

24.2.2017 / Rubrika: Zdravá výživa
Když v Česku frčely bublaniny a Honzovy buchty s mákem, v Americe patřil mezi neoblíbenější zákusky cheesecake. A proto, že to je relativně snadný, poměrně zdravý, ale každopádně fantastický dezert, rychle se z rodné hroudy rozšířil do celého světa.
Další články z rubriky Zdravá výživa...
Aktuálně v diskusích
včera20:37
1 reakcí

Doplněk na zlepšení mléka

Dobrý den, zajímalo by mě jestli tu má někdo zkušenost s doplňkem stravy, a to Sunarem gravimilk ? Zajímalo by mě jestli má na mateřské mléko nějaký... (zkráceno)

Nikola
20.4.13:43
7 reakcí

Nechuť k ovoci a zelenině

Dobře kouknu na to,když mi to nebude chutnat,tak dcera to sní díky

Karla
23.3.19:11
3 reakcí

Klubní výživa

Tak díky za radu, už ji mám koupenou doma a začínám užívat :)-

Marek
22.3.20:01
1 reakcí

Vietnamská kuchyně

Ahoj, najde se tu stejný milovník vietnamské kuchyně jako jsem já a podělí se o nějaké recepty ? :))

Maila
16.3.11:46
567 reakcí

Mladý ječmen a chlorella

Vyzkoušel jsme několik výrobců Mladého ječmene a skončil jsem u české firmy Bio-detox. https://www.bio-detox.cz Má pro mě nejsnesitelnější chuť a... (zkráceno)

Marcel
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.
(c) 2005-2013 Abeceda Zdraví s.r.o.   | Reklama | Návštěvnost měří NetMonitor | Prohlášení