Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Pohyb a sport > Pravidelné cvičení prudce snižuje riziko demence

Pravidelné cvičení prudce snižuje riziko demence

28.5.2005 / Rubrika: Pohyb a sport

Pravidelné cvičení snižuje riziko stařecké demence, a to v průměru až o 40 procent. S odvoláním na studii amerického týmu z Group Health Cooperative při Washingtonově univerzitě v Seattlu to píše časopis New Scientist.
Výzkumný tým shromáždil skupinu 1740 lidí starších 65 let, kteří měli na začátku pokusu dobré rozpoznávací funkce. Účastníci hlásili, jak často týdně provozovali cvičení delší patnácti minut v rámci aktivit od procházky po plavání. Odborníci registrovali fyzické veličiny jako sílu stisku a rychlost chůze, které vyhodnocovali každé dva roky. Souběžně s tím prováděli testy, zda se u osoby nerozvíjí nějaká forma demence.
Po šesti letech se poruchy poznávacích a chápacích schopností rozvinuly u 158 osob, z nichž 107 postihla dokonce Alzheimerova choroba. Avšak u těch, kteří provozovali tělesná cvičení alespoň třikrát týdně, bylo riziko rozvinuté demence o 38 procent nižší než u lidí, kteří tělesné aktivity nehlásili.
Výsledky dále ukázaly, že ještě větší šanci vyhnout se demenci mají lidé tělesně slabší, pokud podrobí tělo pravidelné tělesné námaze. Lidem, kteří vykazovali desátý stupeň fyzické odolnosti z šestnáctibodové stupnice, se riziko demence snížilo o 42 procent. Ve skupině lidí s dvanáctým bodem fyzické odolnosti se riziko snížilo o 25 procent, uvádí studie.
Jeden z členů výzkumného týmu Paul Crane uvádí, že biologický mechanismus za tak významným poklesem rizika není znám, ale může prý jít o příznivý vliv cvičení na kardiovaskulární systém, ve kterém se proto tak rychle nevytvářejí sraženiny. Tyto sraženiny pak brání správné výživě a funkci mozku. (čtk)(zdroj: ihned.cz)

Další články z rubriky
Chůze -  "nejpřirozenější aktivita"

Chůze - "nejpřirozenější aktivita"

28.5.2018 / Rubrika: Pohyb a sport
Chůze je nejstarším „dopravním prostředkem“ lidstva a je pro nás nejpřirozenější pohybovou aktivitou. Při chůzi hubneme, utužujeme si zdraví a celkově prospíváme své kráse. I při průměrné zátěži lze při chůzi vydat relativně velké množství energie a tedy zhubnout.

Ve fitness centrech se zrychlí tep a zklidní mysl

Ve fitness centrech se zrychlí tep a zklidní mysl

4.1.2009 / Rubrika: Pohyb a sport
Ke zdravému životu patří pravidelný pohyb. Pokud někomu nestačí nebo nevyhovují tradiční sporty, jako například běhání, jízda na kole, plavání nebo tenis, může si vybrat z rozsáhlé nabídky fitness center. Zvýšenou kondici, vypracované svaly a lepší postavu - to slibují všechna fitness centra. Existují ale i takové lekce, při kterých uděláte něco pro své zdraví, ale zároveň si odpočinete a zbavíte se stresu.
Další články z rubriky Pohyb a sport...
Aktuálně v diskusích
Na téma: Pohyb a sport
6.9.22:38
76 reakcí

Kolenní klouby

Zvol dobrou kloubní výživu :) vyzkoušej Ortho Help od Pharma Future, zobeme to doma.

Lucie
3.9.13:49
45 reakcí

Břišní tance

taky jsem nad nimi přemýšlela, ale bojim se,protože moje bříško není zrovna výstavní. Kam na to chodíte?

Martina
8.8.18:33
9 reakcí

Jakou výživu na klouby při sportu?

Je třeba rozdíl mezi těmi přípravky pro sportovce a pro běžné uživatele se stejnými problémy ??

Jana
8.8.10:57
5 reakcí

Jakou kloubní výživu pro fotbalistu?

Pharma futuremá kvalitní doplňky na výživu kloubů, tak se zkus podívat.

Nikča
8.8.10:50
30 reakcí

Klouby sportovce

Ono je těch doplňků na klouby hodně, ale ne všechny fungují tak jak píšou. U to budou cca tři roky, co beru doplněk naklouby od pharma future a u... (zkráceno)

Nikča
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.