Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde. Rozumím    
AbecedaZdraví.cz > Filosofie zdraví > Desatero rad při potížích se spánkem

Desatero rad při potížích se spánkem

6.1.2013 / Rubrika: Filosofie zdraví
  1. Nepijte kávu, černý či zelený čaj, kolu nebo různé energetické nápoje od pozdního odpoledne (nejlépe 4 - 6 hodin před ulehnutím) a omezte je i přes den.
  2. Vynechte večer těžká jídla, poslední jídlo zařaďte 3 - 4 hodiny před ulehnutím.
  3. Po večeři neřešte důležité věci, které by vás mohly rozrušit. Snažte se relaxovat příjemnou činností.
  4. Lehká procházka po večeři pomůže, naopak cvičení 3 - 4 hodiny před ulehnutím může spánek narušit. Přesuňte tyto aktivity před večeři.
  5. Nepijte večer alkohol, zhoršuje kvalitu spánku.
  6. Nekuřte, zvláště ne před usnutím a v době nočních probuzení. Nikotin povzbuzuje.
  7. Postel i ložnici užívejte pouze ke spánku a sexuálnímu životu. Odstraňte z ložnice televizi, v posteli nejezte, nečtěte si ani neodpočívejte.
  8. Uléhejte a vstávejte každý den (i o víkendu) ve stejnou dobu.
  9. Omezte pobyt v posteli na nezbytně nutnou dobu. V posteli se zbytečně nepřevalujte, nemá sloužit k přemýšlení.
  10. Ložnice by měla být tichá a zatemněná, pro spánek zajistěte také vhodnou teplotu, nejlépe 18 - 20 stupňů Celsia. Zdroj: Centrum pro poruchy spánku a bdění, Neurologická klinika 1. LF UK a VFN

    zdroj: ihned
Další články z rubriky
Co je spánek?

Co je spánek?

13.2.2017 / Rubrika: Filosofie zdraví
Spánek je odpradávna považován za něco mimořádně důležitého a rozhodujícího. Dodnes se říká „vyspíme se na to“ nebo „ráno je moudřejší večera“. Mnoho lidí věří, že ve spánku nás může ledacos dobrého napadnout a spasit nás. Spánek je neoddělitelnou a nutnou součástí života každého člověka.
Kortizol – hormon stresu

Kortizol – hormon stresu

23.1.2017 / Rubrika: Filosofie zdraví
Kortizol patří mezi stresové hormony. Nadměrné vyplavování kortizolu způsobuje téměř všechny civilizační problémy – od obezity, deprese, vředů a pálení žáhy, až po srdečně-cévní problémy, komplexní oslabení imunity, impotenci, potraty a neplodnost. Přestože jeho deriváty mají využití jako součást léčiv např. proti alergii, kortizol je zabiják č.1. moderního uspěchaného člověka.
Další články z rubriky Filosofie zdraví...
Aktuálně v diskusích
3.10.22:31
54 reakcí

Společnost Kruk

Dobrý den, dámy nemáte náhodou některá zkušenosti se společností Kruk? Co je to za společnost? Dneska mi volala, že jim dlužím nějaké peníze, ale já... (zkráceno)

Karla
17.9.13:25
1 reakcí

kde se naučit tancovat

Ahoj lidičky. Umí mně někdo poradit kde se naučit tancovat? Idealně doporučit nejaké kurz tancování za rozumnou cenu?

Frederika
5.9.19:32
33 reakcí

Laserová operace očí, oční klinika Horní Počernice

Mám jen pár dní po operaci očí, ale už teď vidím líp jak před operací, žádné problémy nevnímám, po operaci jsem měl 2 dny jak když písek v oku, ale... (zkráceno)

Anonym
5.9.11:02
12 reakcí

kuchyňská váha

Já mám od Zgastra a jsem moc spokojená.

Lucasice
4.9.10:17
1 reakcí

aktivity deti

ahoj lidičky. je tu někdo, koho děti chodí na nějaké tance? Nebo jaké aktivity mají vaše deti? ,,nutíte,, je do toho, nebo to dělají samy?

Jana Levková
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.