Pro správné fungování tohoto webu využíváme soubory cookies. Budete-li pokračovat v jeho prohlížení, souhlasíte s používáním souborů cookies.Pokračovat Více informací    
AbecedaZdraví.cz > Filosofie zdraví > Desatero rad při potížích se spánkem

Desatero rad při potížích se spánkem

6.1.2013 / Rubrika: Filosofie zdraví
  1. Nepijte kávu, černý či zelený čaj, kolu nebo různé energetické nápoje od pozdního odpoledne (nejlépe 4 - 6 hodin před ulehnutím) a omezte je i přes den.
  2. Vynechte večer těžká jídla, poslední jídlo zařaďte 3 - 4 hodiny před ulehnutím.
  3. Po večeři neřešte důležité věci, které by vás mohly rozrušit. Snažte se relaxovat příjemnou činností.
  4. Lehká procházka po večeři pomůže, naopak cvičení 3 - 4 hodiny před ulehnutím může spánek narušit. Přesuňte tyto aktivity před večeři.
  5. Nepijte večer alkohol, zhoršuje kvalitu spánku.
  6. Nekuřte, zvláště ne před usnutím a v době nočních probuzení. Nikotin povzbuzuje.
  7. Postel i ložnici užívejte pouze ke spánku a sexuálnímu životu. Odstraňte z ložnice televizi, v posteli nejezte, nečtěte si ani neodpočívejte.
  8. Uléhejte a vstávejte každý den (i o víkendu) ve stejnou dobu.
  9. Omezte pobyt v posteli na nezbytně nutnou dobu. V posteli se zbytečně nepřevalujte, nemá sloužit k přemýšlení.
  10. Ložnice by měla být tichá a zatemněná, pro spánek zajistěte také vhodnou teplotu, nejlépe 18 - 20 stupňů Celsia. Zdroj: Centrum pro poruchy spánku a bdění, Neurologická klinika 1. LF UK a VFN

    zdroj: ihned
Další články z rubriky
Rizika spojená s cholesterolem jsou dvojnásobná

Rizika spojená s cholesterolem jsou dvojnásobná

1.11.2007 / Rubrika: Filosofie zdraví
Čerstvě publikovaná studie1 v American Journal of Medicine poukázala na výrazné podcenění rizika vysoké hladiny „špatného“ LDL cholesterolu, jednoho z nejdůležitějších faktorů vzniku aterosklerózy.
Pitný režim a obsah vody v potravinách

Pitný režim a obsah vody v potravinách

24.8.2007 / Rubrika: Filosofie zdraví
Doplňování tekutin, pro které se vžil pojem pitný režim, je způsob, jak pokrýt jejich každodenní ztráty. Vždy je nutné udržet rovnováhu mezi příjmem a výdejem tekutin. Napít bychom se měli ještě dříve než pocítíme žízeň.
Další články z rubriky Filosofie zdraví...
Aktuálně v diskusích
14.1.20:13
23 reakcí

Růstové problémy s koleny

takže je mi 13 let a také mě bolí kolena jsem dost hubená a vysoká zdravotní problémy či vady nemám a také mě bolí kolena , normálně ne ... spíš při... (zkráceno)

Ari
8.1.23:36
10 reakcí

Optik až domů

léta můžeš uvést soudruhu lháři?

Kolokrát a pro která
8.1.23:35
48 reakcí

Kde koupit kvalitní kontaktní čočky?

V optice vám poradí jaké a pak už jen googlit!

Jednoduché řešení
8.1.23:27
44 reakcí

Brýle z netu - ano či ne?

brýlové čočky kontaktní čočky a pod pro Šmejdíka tak k tomu zcela jistě neotřebuje vybavení jako Karlík

Když někdo vyrábí zdravotnické nebo jiné zařízení
6.1.17:18
7 reakcí

Domácí transplantace střevní mikroflóry

je to nesmysl

Anonym
Přihlaste si odběr našich novinek:
E-mail: 
Z odběru se můžete vždy odhlásit na této stránce.
(c) 2005-2013 Abeceda Zdraví s.r.o.   | Reklama | Návštěvnost měří NetMonitor | Prohlášení